Om BRF Punktsnurran

Punktsnurran är en bostadsrättsförening i Uppsala bestående av 108 bostadsrätter och tio kontorslokaler för uthyrning. Föreningens tre fastigheter ligger i anslutning till Källparken, i bostadsområdet Salabacke, några hundra meter från stadens största affärscentra, Gränby centrum.

Föreningens fastigheter byggdes i början av 1960-talet. De stamrenoverades 1998.

Ändamål och verksamhet

Föreningen har till ändamål att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att i föreningens hus upplåta bostadslägenheter och lokaler under nyttjanderätt och utan tidsbegränsning.

Organisationsnummer

BRF Punktsnurran organisationsnummer: 717600-2801

Punktsnurran, föreningens symbol.
Punktsnurran, föreningens symbol

Fastigheter, parkeringsplatser och garage

Föreningens fastighet består av tre flerfamiljshus med adresserna Källparksgatan 8, 10 och 12. Fastighetsbeteckningen är ”Sala backe 11:1”.
Totalt finns 108 lägenheter och tio kontorslokaler. Dessutom finns 29 garage och 52 parkeringsplatser.

Lägenhetsfördelning

I föreningen finns

• 90 st lägenheter med två rum och kök,
  • Nio stycken lägenheter med tre rum och kök,
  • Nio stycken lägenheter med fyra rum och kök och
  • Tio kontorslokaler

Yta

YtorArea
Total bostadsyta6 598 m²
Total lokalyta553 m²
Totalt7 151 m²

Faciliteter

Föreningslokal

I källaren i hus 10 finns föreningens gemensamhetslokal. Här hålls bl.a. årsstämmor samt styrelsemöten. Du kan hyra lokalen om du exempelvis vill anordna en fest eller annan tillställning. Lokalen går också att nyttja som övernattningslägenhet. Se här för mer information.

Gym

I källaren i hus 8 finns ett gym utrustat med bl.a. fria vikter och konditionsmaskiner. Det finns också en stereoanläggning ifall du vill spela musik. Du ansvarar själv för att ställa i ordning samt torka av vikter och maskiner efter dig. Du kommer in i gymmet med din lägenhetsnyckel. Nyckeln passar även till dörren på baksidan av huset.

Bastu

I källaren i hus 8 finns bastu med tillhörande uppehållsrum. Bokning sker på digital bokningstavla. Du får själv sätta igång och stänga av bastun, samt städa efter dig. Instruktion finns vid bastun. Du kommer in i bastuutrymmet med din lägenhetsnyckel.

Hobbyrum

I källaren i hus 10 finns ett hobbyrum. Där finns bl.a. hyvelbänk och arbetsbänk. Du kommer in i hobbyrummet med din lägenhetsnyckel. Nyckeln passar även till dörren på baksidan av huset.

Utomhusgrill

Mellan hus 10 och 12 finns en större grillplats.  Vid grillplatsen finns tillhörande utemöbler. Rengör gallret efter dig och placera askan och skräp i avsedda tunnor.

Tvättstuga

I källaren i varje hus finns tvättstuga, torkrum och mangelrum. Utanför tvättstugan finns bokningstavla. Följ de föreskrifter som finns anslagna i och utanför respektive utrymme, bl.a. att du ska städa efter dig.

Cykel-/barnvagnsförråd

I källaren i respektive hus finns cykelförråd. På gårdarna finns det cykelställ. Barnvagnar ska placeras i cykelförråden i källaren i respektive hus.

Bildgalleri från närområdet

Uppdaterad